Založit webové stránky nebo eShop
aktualizováno: 27.06.2016 01:28:50 

Fiat 126p

Fiat 126p
 

Charakteristika

Typ motoru

600

650

650 E

1. Rozměry vozidla

Délka

3054 mm

3129 mm

Šířka

1377 mm

1382 mm

Výška

1335 mm

Rozvor náprav

1840 mm

Rozchod kol předních / zadních

1142 / 1203 mm

Převis přední / zadní

529 / 685 mm

570 / 719 mm

Vnější obrysový průměr zatáčení

4,3 mm

2. Hmotnosti

Vlastní (s palivem, nářadím a výbavou)

580 kg

600 kg

Užitečná nosnost

320 kg (4 osoby + 40 kg nákladu)

Celková hmotnost

900 kg

920 kg

Zatížení před. nápravy vl./celk.

230 / 360 kg

Zatížení zad. nápravy vl./celk.

350 / 540 kg

Maximální hmotnost přívěsu:

 

- nebržděný

290 kg

300 kg

- bržděný

300 kg

400 kg

3. Rychlosti

Při I. rychlostním stupni

30 km/h

Při II. rychlostním stupni

50 km/h

Při III. rychlostním stupni

80 km/h

Při IV. rychlostním stupni

nad 105 km/h

Při zpětném stupni

25 km/h

4. Stoupavost (s plným zatížením)

Při I. rychlostním stupni

24 %

25 %

Při II. rychlostním stupni

14 %

15 %

Při III. rychlostním stupni

8 %

8,5 %

Při IV. rychlostním stupni

4 %

4,5 %

Při zpětném stupni

30 %

Uspořádání

v montážním celku s převodovkou, rozvodovkou a pohonem hnacích kol

5. Motor

Typ

126 A.000

126 A1.076/8

Druh

čtyřdobý, OHV, řadový, dvouválcový, vzduchem chlazený, zážehový, s karburátorem

Zrychlení (2 os.):

 

- na rychlost 40 km/h

5,6 s

- na rychlost 60 km/h

11,5 s

- na rychlost 80 km/h

21,9 s

- z rychlosti 40 km/h na 60 km/h

13,8 s

- 1 km s pevným startem

48,6 s

Umístění

za nápravou zadních kol, válce stojaté, v podélné řadě

Vrtání

73,5 mm

Zdvih

70 mm

Zdvihový objem

594 cm3

652 cm3

Stupeń stlačení

7,5

8,0

Max. výkon (DIN) při 4800 min-1

16,9 kW (23 KM)

17,6 kW (24 KM)

Max. točitý moment při 3400 min-1

40 Nm

42,5 Nm

Vůle ventilů (u studeného motoru):

 

- sací

0,15 mm

- výfukové

0,20 mm

Časování ventilů:

 

- SO

26° před HÚ

18° 30' před HÚ

- SZ

57° za DÚ

53° 30' za DÚ

- VO

66° před DÚ

72° před DÚ

- VZ

17° za HÚ

24° za HÚ

Otáčky běhu naprázdno

850 ± 50 min-1

Mazání

tlakové, oběžné se zubovým čerpadlem, tlak oleje 0,25 ÷ 0,30 MPa

Čistič oleje

jeden, plnoprůtokový, odstředivý

Chlazení

vzduchem, s odstředivým ventilátorem, s rozváděcími kryty, s termostatickou regulací množství odcházejícího vzduchu

Začátek / konec otevírání klapky chlazení

při 68° ÷ 73°C / 87° ÷ 93°C

Karburátor

Weber 25 IMB, spádový

28 IMB 10/250

Čistič nasávaného vzduchu

vyměnitelný, s mikrofiltrační papírovou vložkou v tlumiči sání

Čerpadlo paliva

mechanické, membránové

6. Převodná ústrojí

Spojka

suchá, jednolamelová kotoučová, s talířovou pružinou, ovládaná mechanicky

Volný chod pedálu spojky

25 ÷ 28 mm

Průměr spojkového kotouče

155 mm

Převodovka

čtyřstupňová, dlouhřídelová, synchronizace druhého až čtvrtého stupně, zpětný chod

Převodové poměry

I - 3,250; II - 2,067; III - 1,300; IV - 0,872; Z - 4,024

Stálý převod hancí nápravy

4,87 (39 : 8 zubům)

Celkový převod

I - 15,83; II - 10,03; III - 6,33; IV - 4,23; Z - 3,50

Pohon zadních kol

hnacími hřídeli v tuhé nápravě

7. Podvozek

Druh podvozku

bezrámový, podvozkové skupiny uchyceny na podlahové části karosérie

Přední náprava

nepoháněná; zavěšení kol nezávislé; pérování příčným pětilistovým plochým pérem se samostabilizací, koncové pryžové dorazníky; tlumiče kapalinové, teleskopické, dvojčinné

Zadní náprava

hnací, zavěšení kol na trojúhelníkových ramenech se šikmou osou kývání; pérování vinutými pružinami, tlumiče kapalinové, teleskopické, dvojčinné

Řízení

převodka s dvouchodým šnekem a šnekovým segmentem, převod řízení 2 : 26 zubům, počet otáček volantu 2,9 nebo hřebenové 38 mm / obr

8. Brzdová soustava

Druh

provozní kapalinová dvouokruhová, parkovací mechanická

Počet okruhů

dva, vzájemně nezávislé

Brzdy v kolech

bubnové vpředu i vzadu

Průměr brzdových bubnů

170 mm

Plocha čelistí vpředu / vzadu

216 / 216 cm2

Parkovací brzda

působí na čelisti zadních brzd

9. Kola, pneumatiky a geometrie kol

Kola

disková, ocelová, lisovaná

Ráfky

4,00 - 12"

Pneumatiky

135 SP - 12", radiální

Tlak v pneumat. - vpředu / vzadu

1,4 / 2,0

Sbíhavost přední

-1 ÷ 3 mm

Sbíhavost zadní

5 ÷ 9 mm (oficiálně), +1 mm (doporučeno) - více informací zde

Odklon kol přední / zadní

0° 30' ÷ 1° 30' / 0° 22' ÷ 1° 22'

Příklon předních čepů

Záklon předních čepů

8 ÷ 10°

Sbíhavost kol předních / zadních

-1 až +3 mm / +5 až +9 mm

10. Elektrická soustava

Nominální napětí

12 V, minus uzemněn

Zdroje

akumulátor 34 Ah, dynamo 230 W nebo alternátor 500 W

Zapalovací soustava

s rozdělovačem S 152 A

bez rozdělovače

Základní předstih zážehu

10° před HÚ

Automatická regulace odstředivá

18°

21°

Vzdálenost elektrod svíček

0,6 ÷ 0,7 mm

Vzdálenost dotyků přerušovače

0,47 ÷ 0,53 mm

Úhly otevření / zavření kontaktů

101° ÷ 103° / 75° ÷ 81°

Spouštěč

o výkonu 0,5 kW, mechanický

elektromagnetický

Stěrače

elektrické, 50 ÷ 70 cyklů / min

Přerušovač ukazatelů směru

elektrický, 60 ÷ 120 cyklů / min

Zapalovací svíčky

se závitem M14 × 1,25 Iskra F95P; Magneti-Marelli CW7NP; Champion  L82Y, L81Y; PAL N9Y

Žárovky

45/40 W; 4 W; 3 W; 1,2 W

11. Náplně (v litrech)

Objem nádrže paliva

21 (5 rezerva) - olovnatý  LO94, bezolovnatý  LO95 (od r. 1992)

Náplň oleje (celoročně)

(typ oleje je určen výrobcem vozu, je ho možné zaměnit vhodným substitutem od všech světových výrobců olejů)

- v motoru (včetně čističe)

2,5 - OLIOFIAT 15W/40 (all season)

- v převodovce a rozvodovce

1,1 - OLIOFIAT ZC 90

- v převodovce řízení

0,12 - OLIOFIAT W90/M

Náplň brzdové kapaliny

0,35 - FIAT (blue)

Náplň nádržky omývače okna

2 - FIAT DP-1

Přední tlumiče

0,13 - OLIOFIAT

Zadní tlumiče

0,11 - OLIOFIAT

12. Spotřeba

Spotřeba paliva l / 100 km

 

- město

5,3 ÷ 6,3

5,5 ÷ 6,5

6,1 ÷ 6,4

- při rychlosti 70 km/h

4,5 ÷ 4,9

- při rychlosti 90 km/h

5,3 ÷ 5,7

TOPlist